top of page

על קצה המזלג

על קצה המזלג על קושי בעיבוד חושי

בקיצור קשה לכם עם הילד ואתם לא מבינים מה לעשות כי הכל נראה לכם חסר הגיון...או לא מובן

בואו נדבר על איך זה נראה

ילד שחסרה לו קואורדינציה ותאום בין עין יד או עין רגל

(שחקן כדורגל גרוע או בכלל משחקי כדור, העתקה מהלוח ועוד) ילד שלא מצליח לווסת את עצמו מבחינה רגשית, לא מצליח להרגיע את עצמו

ילד עם קושי ביציבות או שיווי משקל או ויסות כוח.(נופל הרבה, מועד, מקבל בחילות בנסיעות או שכל היום מסתובב בלי לחטוף סחרחורת ילד בררן באוכל, ילד שמכניס הכלללל לפה. ילד עם קושי בכישורי שפה ודיבור

קושי במוטוריקה גסה ועד

לא סובל גרביים, תויות בחולצות ועוד. קושי בקשב

נמנעים מתחושות, נפחדים וזהירים. צמא לתחושות עזות, הסתחררות, מילוי וגירוי הפה באופו רציף, הגברת צלילים, התנגשות בדברים.

ועוד ועוד ועוד.

שימו לב שחוץ מהחושים הידועים ראיה שמיעה ריח טעם ומישוש ישנם עוד 3 חושים בהם יכול להיות קושי בעיבוד החושי והם משפיעים על חיינו בלי שנבחין בכך.

• החוש הטקטילי – מספק מידע דרך כל העור בגופנו על אודות המרקם (ילד שלא ילבש ג'ינס או לא ילך לים). • החוש הוסטיבולרי – מספק מידע באמצעות האוזן הפנימית על כוח הכבידה והמרחב בקשר לשיווי משקל (ילד שימנע ממתקני שעשועים למשל או ילד שיאהב להיות בתנוחות בהן הראש תלוי כלפי מטה). • החוש הפרופריוספטיבי – המספק מידע על איפה ומה מתח השרירים והמפרקים שלנו (ילד שנוטה לפלוש למרחב האישי של אחרים, מסורבל, מועד, נמנע מתנועה).

וגם כדאי להבין שיש פה קצוות בין תגובתיות יתר כלומר הכל נתפס כ "מתקיף" והילד "מתגונן" עד תת תגובתיות בה הילד "מתעלם" מתחושות ולכן "נסוג" כי לא יודע מה לעשות.

רוצים ללמוד עוד? דברו איתי ליווי הורים,סדנאות להורים ולמטפלים, הרצאות להורים וטיפולים פרטניים בשיטת ורדי ללקויות למידה ותפקוד כבר שנה שביעית

bottom of page