שיטת ורדי
תפיסה מרחבית – ספריה מרכזית
במוח שלנו ישנה ספריה גדולה ובה מאופסנים כל פריטי המידע שלמדנו וחווינו וכל הידע שצברנו מאז ומעולם, כשהספריה מסודרת לוקח לי מעט זמן להגיע לכל ספר, דף, שורה , מילה מדוייקת אבל תארו לכם אדם או ילד שהספריה אינה מאורגנת ויש ספרים שאינם במקומם או בכלל כל הספרים בערמה על הרצפה, כמה זמן יקח לו להגיע לעמוד שרצה לשלוף את המידע ממנו, זה תפיסה מרחבית שאנו עדים לקושי בה כשאדם לא מוצא את המילים הנכונות או ילד לא מצליח להרכיב משפט או מדבר בילדותיות לגילו, כשהוא מוצא את המילה /משפט שרצה זה יכול להיות אחרי שעה/יום.... אז הוא פחות בטוח בעצמו ובעצם נמנע מלדבר או.... בדיוק להפך מדבר המון אבל... לא לעניין ומפספס את העיקר (נואמי הנאומים) ניתן להבחין בין אישיות נמנעמת או היפראקטיבית שתצמח מכאן.
הצלבה – קשב וריכוז מתח ותנועתיות יתר
מערכת שמעידה על תאום בין האונות במוח, אפשר לדמות אותה לצומת מרומזרת, כאשר פעולת הרמזורים תקינה התנועה זורמת וכשיש בעיה במערכת הרמזורים, נו אני לא צריכה לספר לכם איך הכל נתקע או זורם רק לכיוון אחד או טיפין טיפין אדם או ילד עם מערכת לא תקינה יחווה צורך בתזוזוה רבה זאת מכיוון שהמערכת הזו יוצרת מתח בגוף וכשאנחנו במתח, הדבר הראשון שנפסק זה נשימה , זה מוביל לרמת חומציות גבוהה בדם ומכאן המוח נותן פקודה למפרקים הגדולים לזוז, זה נראה כמו הפרעת קשב/היפראקטיביות
עוד קשיים שיחווה אדם עם לקות במערכת ההצלבה, קושי במשחקי כדור (עוברים קו אמצע של הגוף) בעיית כתיבה (אותיות אלכסוניות קשורות למערכת ההצלבה) הימנעות מטיפוס, סרבול בהליכה, קושי בשריכת שרוכים והתלבשות, נהיגה ברוורס
הפרדות- קשב וריכוז
גורם חשוב בהפרעות קשב, ומוסחות הוא יכולת ההפרדות – "פיצול קשב" אדם צריך להיות מסוגל לבצע ולפצל בין פעולות של חשיבה מודעת, פעולה מוטורית רצונית (גסה או עדינה) פעולות מוטוריות לא רצוניות (נשימה) וללא הפרעה גם כאשר מעורב רגש ( חרדת מבחנים) כל זאת כשיש רעש והסחות חיצוניות.
נראה את הקושי אצל אנשים או ילדים שעסוקים בדבר אחד , וכשיש הפרעה קטנה /רעש/רגש שמתעורר/ הם כבר מפסיקים את פעולתם או את נשימתם, ולאחר מכן לא מסוגלים לחזור למה שעשו או שבעקבות העלייה בחומציות בדם הם צריכים לקום/להסתובב, זה נראה הפרעת קשב והיא מקשה את חיי האדם ... הילד/הוריו/מוריו/חבריו.....
תארו לכם ילד שיושב ומקשיב ואפילו מעתיק ( נשימה, מוטורית, חשיבה...) ופתאום ילד אחד זז /מדבר /צוחק/ מישהו נכנס בדלת... הילד איבד את הקשב הוא בהפרעה והמורה ממשיך ... והילד איבד קשר לדברים...קשה לא?
הגרפומוטוריקה הגסה (שליטה בשרירים הגדולים של היד)שהיא הבסיס לעדינה (שליטה בשרירים הקטנים ובאצבעות),
קשר מוח עין יד (ביצוע מטלות שדורשות קשר בין עין יד ומוח כמו העתקה מהלוח, משחקים שונים ועוד),
מערכת הזכרון , היכולת לזכור ולבצע בלי מתח מס' פעולות בו זמנית או ע"פ סדר מסויים (יכולת הזכרון בהקשר המספרי, הרגשי, הערכת זמנים, מקומות) "חזרו לגן, שיטפו ידיים והתיישבו ושלבו ידיים"
מודעות גוף – תת תחושתיות ותחושתיות יתר (היכולת להרגיש את האברים ולהפעיל אותם ביחס למרחב קבוע ומשתנה)
עמוד שדרה (ההפרדה בין מציאות לדמיון, בין רגש להגיון, בד"כ נחווה את הקושי כחוסר יכולת לדחות סיפוקים, נטייה למעברים קיצוניים בעולם הרגשי, נטייה להגרר אחרי אנשים אחרים)
האבחון בשיטה עורך כשעתיים באבחון נבדקות כל המערכות בישיבה ובעמידה/קפיצה הליכה ללא קושי וללא הכנה מראש, בסיום האבחון לאיתור תכונות אופי נלקח הדפס כירולוגי של כף היד וניתנים דגשים על המערכות ותיקונתן.
הטיפול בשיטה כייפי ומלא במשחקים ע"פ רמת/גיל הילד או המבוגר.